Asiakkaiden tuntemisen KYC-ratkaisujen (know your customer) tarjoaja HooYu on ottanut käyttöön kokonaisvaltaisen KYC-ratkaisun, joka keskittymiskohteena ovat pelioperaattorit Saksan markkinoilla.
Saksan iänvahvistusvalvoja die Kommission für Jugendmedienschutz (KJM) hyväksyi palveluntarjoajan aikaisemmin tänä vuonna ja nyt he ovat voineet lisätä useita uusia palveluita, joiden tarkoituksena on auttaa operaattoreita seuraamaan KYC-sääntöjä ja rahanpesua vastustavia vaatimuksia (AML) Saksassa.
Ratkaisu tuo yhteen henkilöllisyyden datan tarkistukset luottoviraston Schufa kautta, KJM-hyväksytyn kasvobiometriikan ja henkilöllisyystodistuksen vahvistuksen, videovahvistuksen livenä ihmistyöntekijän kanssa, poliittisesti vaikutusvaltaisten henkilöiden (PEP) ja valvontalistalla olevien henkilöiden tunnistus sekä maksukorttien tarkistukset.
Schufan tietokantatarkistus mahdollistaa operaattorien asiakkaiden nimen, osoitteen ja syntymäajan tarkistukset. Tämän avulla voidaan varmistaa, että henkilö ei käytä kuolleen henkilön tietoja, ja paljastaa linkitetyt osoitteet.
Tätä voidaan käyttää integroituna edeltäjänä HooYun elävyyden tunnistamiselle, kasvobiometriikalle ja henkilöllisyystodistuksen vahvistamiselle, jotka on KJM-hyväksytty.
Jochen Biewer, joka on saksalainen uhkapelaamisen lisenssien asiantuntija sekä Chevron Consultants GmBH:n toimitusjohtaja, sanoi:
”HooYu:n palvelu todella tukee Saksan uhkapelaamisen operaattoreita iänvahvistamisen ja AML-vaatimusten täyttämisessä.”
HooYu:n markkinointijohtaja David Pope lisäsi:
”HooYu on KYC:n organisoija ja asiakasosallistumisen alusta, joka ei vain auta operaattoreja rakentamaan KYC-prosesseja vaan myös maksimoi asiakasosallistumisen onnistumisen.”
Saksan operaattorit voivat nyt käyttää yhtä HooYu API:a yhden tai kaikkien näiden palvelujen käyttämiseksi osana heidän iänvahvistustaan ja huijauksien sekä rahanpesun kontrollointia.