Skip to content Skip to footer

Elden Ringin avoin pelimaailma antaa BioShock 4:lle tärkeän opetuksen

Vain muutamat pelikehittäjät voivat hehkuttaa sillä, että kaikki heidän julkaisunsa viimeisen vuosikymmenen aikana ovat olleet hittejä, mutta FromSoftware on yksi heistä. Dark Souls -sarja, Bloodborne sekä Elden Ring ovat kaikki olleet kriitikoiden rakastamia ja koko pelialan trendien luojia.

Ne ovat jopa luoneet uusia alagenrejä, kuten Soulslike. FromSoftwarella on kuitenkin vielä paljon opetettavaa pelialalle. Näistä eräs oppitunti on sellainen, joka BioShock 4 -pelinkehittäjien olisi erityisesti tullut oppia. 

FromSoftware -pelit tunnetaan niiden pääpahisten pelidesignista. Vaikka hetki hetkeltä tapahtuva pelaaminen Soulsborne-peleissä on jännittävää, ovat nimenomaa pelin kauheat sekä pelottavat pahikset nostaneet FromSoftwaren uusiin ulottuviiksiin pelaajien keskuudessa. Eli luonnollisesti Elden Ring -pelin pahiksille oli suuret odotukset. Vaikka Elden Ring sisälsi joitakin parhaista pahiksista FromSoftwaren historiassa, sisälsi se myös joitakin geneerisimpiä ja toistuvampia kohtia. Tämä on aihe, josta BioShock 4 voisi ottaa opikseen. 

Leave a comment

Yhteystiedot

Ensio Hynninen
Email:
 ensiohynn[@]gmail.com

JaroHokkanen.fi © 2024. All Rights Reserved.